Effektivitet og kundeorientering

Konklusionen af flere end 800 organisationsanalyser er klar. Fire udfordringer forekommer langt hyppigere end nogen andre:

  1. Ønsket om at arbejde mere effektivt på tværs af afdelinger.
  2. Nødvendigheden af at fokusere mere på kundens behov.
  3. Vanskeligheden ved at udvikle medarbejdernes kvalifikationer på en målrettet, motiverende og cost/effektiv måde.
  4. Styrkelse af omstillingsevnen, så virksomheden ikke bare kan tilpasse sig men drage nytte af eksterne forandringer.

Få assistance til at håndtere netop disse fire udfordringer

Øget specialisering har på den ene side bidraget til en opkvalificering af funktioner, men også styrket silodannelsen. Erfaringer med både ændring af mål, performancesystemer, og omlægning af arbejdsprocesser, viser imidlertid vi kan fastholde det høje kompetenceniveau og samtidig styrke effektiviteten på tværs af afdelinger.

Vi kan sammen øge kundefokus. Bl.a. på baggrund af mine erfaringerne fra så forskellige projekter som: lancering af nye produkter, forøgelse af kundetilfredshed, og generelle produktivitets forbedringer.

Vi kan sammen forbedre jeres eksisterende ”værktøjer” som eksempelvis MUS samtaler, og medarbejderundersøgelser, sikre de ikke bare bliver en rituelle regndanse; men effektive metoder til at opkvalificere organisationen.

De fleste, der har prøvet at være i ”modtagerenden” af større ændringer, ved hvor frustrerende det kan være. Omvendt ved alle ledere, hvor vanskeligt det er at gennemføre større forandringer på en effektiv og motiverende måde.
Jeg har både som personalechef og som konsulent medvirket i utallige organisationsændringer og tilbyder nu at hjælpe med at gennemføre ændringer på en måde, så mål nås, og motivation fastholdes.

 

Få en uforpligtende snak.
Kontakt Peter Møller
+45 2757 6767
pm@impactt.dk